×

Події

27 Переглядів

4-5, 11-12 жовтня 2022 р.Тренінг «Залучення громад»

У рамках виконання Проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU) відбувся тренінг «Залучення громад» (on-line) (Робота 2.4)
Експерти від Advance HE: Charles Knight
Тематика сесій:

  1. Принципи та основи
  2. Залучення до громадської діяльності та курикулум
  3. Формування партнерств
  4. Оцінювання (Оцінення) та збір доказів

Участь у тренінгу взяли 26 осіб – науково-педагогічні працівники Маріупольського державного університету, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.

38 Переглядів

23 лютого, 21, 27, 29 вересня 2022 р. Тренінг «Інтернаціоналізація»

У рамках виконання Проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU) відбувся тренінг «Інтернаціоналізація» (on-line) (Робота 2.4)
Експерти від Advance HE: Janette Ryan
Тематика сесій:

  1. Тенденції, характерні риси та можливості інтернаціоналізації
  2. Структури, системи та нарощування потенціалу
  3. Міжнародна мобільність, програми та партнерства
  4. Інтернаціоналізація викладання та навчання

Участь у тренінгу взяли 26 осіб – науково-педагогічні працівники Маріупольського державного університету та Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.

67 Переглядів

Підтримка британських колег для українських викладачів і студентів: практичні матеріали для викладання STEM дисциплін

Група викладачів з Великої Британії та України розробили веб-сайт Practical STEM Teaching Community Resources: https://sites.google.com/view/stem-teaching-resources/home. Веб-сайт адресований викладачам STEM дисциплін, які викладають в умовах обмеженого доступу до лабораторій або лабораторії їх ЗВО було зруйновано під час воєнних дій; ресурси веб-сайту наразі призначені для студентів-першокурсників і мають компенсувати ті прогалини у навчанні, що мали місце протягом двох років пандемії та шести місяців війни.

Перед початком навчального року розробники веб-сайту хочуть отримати feedback від українських колег – викладачів STEM дисциплін. Розробники звертаються із проханням поширити інформацію та протестувати роботу веб-сайту, а також повідомити, які ще практичні матеріали були б корисними для студентів-першокурсників. Свої рекомендації, зауваження, пропозиції можна надати, заповнивши коротку анкету: https://forms.gle/23HyGv8TAqEnYfNr6.

Співробітники Інституту вищої освіти НАПН України, у свою чергу, теж звертаються до науково-педагогічних працівників українських ЗВО з проханням поширити інформацію про веб-сайт та висловити рекомендації, побажання, зауваження щодо його вдосконалення та розширення.

Звертаємо увагу, що Practical STEM Teaching Community Resources є відкритою платформою, куди можна додавати власні ресурси і завдяки обміну матеріалами та співпраці між викладачами посилювати викладання STEM дисциплін та сприяти вдосконаленню вищої освіти України.

Анкета: STEM: практичні матеріали для підтримки українських викладачів, які навчають першокурсників (google.com)

Веб-сайт Practical STEM Teaching Community Resources (Практичні матеріали для викладання STEM дисциплін) : https://sites.google.com/view/stem-teaching-resources/home.

Створення веб-сайту є продовженням спільного українсько-британського проєкту «Програма вдосконалення викладання у вищій освіті України» (https://ihed.org.ua/internationalization/tehe_ukraine) та особистою ініціативою Advance HE – одного з партнерів Програми (https://www.advance-he.ac.uk).

Детальніше про цю ініціативу можна прочитати у блозі доктора Найджела Френсіса, одного з ініціаторів і розробників веб-сайту (Dr Nigel Francis, https://advance-he.ac.uk/news-and-views/sos-save-our-students-request-practical-he-stem-resources-ukrainian-colleagues).

47 Переглядів

Моніторинговий семінар «Про виконання індивідуальних планів наукових досліджень аспірантами ІІІ року навчання Інституту вищої освіти НАПН України» (25.08.2022, онлайн)

25 серпня 2022 р. в Інституті вищої освіти НАПН України (далі – Інститут) відбувся моніторинговий семінар щодо виконання індивідуальних планів наукових досліджень здобувачами вищої освіти третього (науково-освітнього) рівня освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті» за спеціальністю «011 -Освітні, педагогічні науки». У моніторинговому семінарі взяли участь: аспіранти ІІІ року навчання, адміністрація Інституту, наукові керівники, завідувачі відділів та гарант освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті». Під час атестації аспіранти представили результати виконання індивідуальних планів наукових досліджень за друге півріччя 2021-22 н. р.
В обговоренні результатів дослідження аспірантів взяли активну участь: директор Інституту, доктор педагогічних наук Ірина Драч; радник при дирекції, доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України Світлана Калашнікова; перший заступник директора, доктор педагогічних наук Олена Слюсаренко; заступник директора з наукової роботи, доктор педагогічних наук Юрій Скиба; гарант освітньо-наукової програми, доктор педагогічних наук Жаннета Таланова; головний науковий співробітник відділу інтеграції вищої освіти та науки, доктор педагогічних наук, дійсний член (академік) НАПН України Ольга Ярошенко.

96 Переглядів

Круглий стіл «Вища освіта в Плані відновлення України: методологічний аспект

18 серпня 2022 р. відбувся круглий стіл «Вища освіта в плані відновлення України: методологічний аспект», організований Інститутом вищої освіти НАПН України спільно з Національним Еразмус+ офісом в Україні та Національними експертами з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+.

В обговоренні проблем відновлення та розвитку вищої освіти в умовах євроінтеграції та відновлення України взяли участь 60 учасників – представників закладів вищої освіти і наукових установ та проєктів Еразмус+, Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України, Національного агентства кваліфікацій, Національного агентства забезпечення якості вищої освіти, Національної академії педагогічних наук України, Національні експерти з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (Олена КОЗІЄВСЬКА, ВРУ; Юрій РАШКЕВИЧ, НАК; Марина МРУГА, МОНУ; Ірина ЗОЛОТАРЬОВА, НАЗЯВО; Вадим ЗАХАРЧЕНКО, НУ «Одеська морська академія»), з них 13 учасників – безпосередньо в Інституті вищої освіти НАПН України та 47 – приєдналися online на платформі ZOOM.
Відеозапис заходу та презентації і доповіді спікерів буде розміщено на вебсайтах і сторінках у Facebook Інституту вищої освіти НАПН України та Національного Еразмус+ офісу в Україні.
ПРОГРАМА
ДЕТАЛЬНІШЕ
ВІДЕОЗАПИС

51 Переглядів

15 серпня 2022 р. старшому науковому співробітнику відділу забезпечення якості вищої освіти Інституту вищої освіти НАПН України Олександру Васильовичу БАЗЕЛЮКУ вручено Атестат про присвоєнні вченого звання старшого дослідника.

Олександр БАЗЕЛЮК до початку війни працював над докторською дисертацією з актуальних проблем цифровізації вищої освіти , але війна різко змінила його плани. Наразі пан Олександр боронить нас і захищає нашу країну на Сході України.

Військове командування надало відпустку Олександр БАЗЕЛЮК для поїздки до Києва та отримання Атестату старшого дослідника.

Пишаємося нашим шановний та сміливим колегою та віримо, що Олександр БАЗЕЛЮК продовжить своє дослідження після Перемоги!

84 Переглядів

Повоєнне відновлення України: погляд із Зальцбурга

11-15 липня 2022 року у м. Зальцбург, Австрія за участі представників громадянського суспільства, засобів масової інформації, академічної спільноти України тривало обговорення стратегій та ролей громадянського суспільства під час війни, його внеску у перемогу та повоєнне відновлення України в умовах невизначеного, складного майбутнього.

Один з найстаріших аналітичних центрів Європи – Salzburg Global Seminar (https://www.salzburgglobal.org) –  зібрав  не семінарі «Комунікація та підтримка українського громадянського суспільства під час війни» (Connecting and Supporting Ukrainian Civil Society in Time of War) понад 50 українських громадян, близько двох десятків американських та європейських експертів  для обміну думками, пошуку рішень, налагодження контактів задля більш активної та ефективної взаємодії.

За результатами обговорень було ухвалено «Зальцбурзьку заяву представників громадянського суспільства України», яка визначає пріоритетні напрями діяльності громадянського суспільства,  закликає різні соціальні групи до взаємодії та діалогу, надає рекомендації з подолання травм війни, розвитку освіти і культури, підтримки громад  на окупованих та деокупованих територіях.

На найближчі кілька місяців Зальцбурзька заява може стати дороговказом не тільки для громадянського суспільства України, але й для представників та лідерів інших вітчизняних спільнот: освітян, науковців, управлінців, бізнесу, оскільки торкається суспільно важливих питань української ідентичності, національної консолідації, соціальної згуртованості, демократії, справедливості, інклюзивності.

Текст Зальцбурзької заяви представників громадянського суспільства України: англійською мовою;  українською мовою

О. Оржель
учасник Ukraine Civil Society Programme
головний науковий співробітник
відділу взаємодії університетів і суспільства
Інститут вищої освіти НАПН України

55 Переглядів

Міжнародна конференція “A cultural relations response to the war in Ukraine”

1 липня 2022 р. Радник при дирекції Інституту вищої освіти НАПН України Світлана Калашнікова взяла участь у міжнародній конференції “A cultural relations response to the war in Ukraine”, що відбулася в Лондоні за ініціативи Британської Ради, участі українських і британських експертів. Під час свого виступу в рамках робочої групи “Вища освіта, наука та дослідження” С. Калашнікова наголосила на ролі університетів у післявоєнному відновленні України та до пріоритетів україно-британської співпраці за цим напрямом віднесла наступні – згуртування суспільства та розбудова довіри; civic university та залучення громади; об’єднання університетів і управління змінами; university leadership transition та trust-based university governance.

60 Переглядів

Про проходження стажування професорів кафедри парламентаризму Київського національного університету імені Тараса Шевченка В. Голубь та І. Плотницької

З 24 лютого 2022 р. по 24 червня 2022 р. професори кафедри парламентаризму Навчально-наукового інституту публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка Валерія Голубь, доктор наук з державного управління, професор та Інна Плотницька, кандидат філологічних наук, професор проходили стажування в Інституті вищої освіти НАПН України, результати якого розглянуто 04 липня 2022 р. на засіданні Вченій раді Інституту вищої освіти НАПН України.

Валерія Голубь та Інна Плотницька відмітили інноваційність та високий рівень наукових праць співробітників Інституту. Особливий інтерес у доповідачів викликали монографії та аналітичні матеріали, в яких висвітлені глобальні інституційні трансформації у сфері вищої освіти, трансформативні та комунікаційні стратегії вищої освіти, проблеми забезпечення якості вищої освіти, розвиток науково-педагогічного потенціалу університетів в контексті євроінтеграції. За результатами стажування оновлено зміст навчальних дисциплін «Парламентаризм у системі публічного управління», «Методика викладання у вищій школі», «Стратегічний менеджмент у публічному управлінні» за освітньо-науковою програмою «Парламентаризм і парламентська діяльність» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» другого (магістерського) рівня вищої освіти; доповнено список рекомендованих джерел науковою та методичною продукцією, підготовленою співробітниками Інституту вищої освіти НАПН України.

70 Переглядів

Про проходження стажування професора кафедри парламентаризму Київського національного університету імені Тараса Шевченка Л. Даниленко

З 24 лютого 2022 р. по 24 червня 2022 р. професор кафедри парламентаризму Навчально-наукового інституту публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка Лідія Даниленко, доктор педагогічних наук, професор стажувалася в Інституті вищої освіти НАПН України.
За період стажування Лідія Даниленко ознайомилася з роботою відділів та найвагомішими науковими результатами співробітників Інституту вищої освіти НАПН України. Особливу увагу приділила дослідженню ««Теоретичні основи підвищення дослідницької спроможності університетів України у контексті імплементації концепції «Відкрита наука»» (2021), (В. Луговий, О. Петроє, І. Драч та ін.) та монографіям «Феномен університету в контексті «суспільства знань» (В. Андрущенко, І. Предборська, Є. Пінчук, І. Степаненко та ін.), «Механізми реалізації ефективного врядування в університетах України в умовах євроінтеграції» (І. Драч, С. Калашнікова, О. Паламарчук, В. Рябченко, Л. Червона).
Результати наукових досліджень співробітників Інституту вищої освіти НАПН України імплементовані Лідією Даниленко у зміст навчальної дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи» освітньо-наукової програми «Парламентаризм і парламентська діяльність» спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування».