×

Події

1 Переглядів

Участь наукових працівників Інституту вищої освіти НАПН України у тренінгу для тренерів Програми професійного розвитку академічних менеджерів

15 березня 2025 року співробітники Інституту Світлана Калашнікова, Ірина Драч та Олена Оржель взяли участь у тренінгу для тренерів Програми професійного розвитку академічних менеджерів – унікальної ініціативи Міністерства освіти і науки України, яку реалізує British Council Ukraine спільно з World Bank у межах проєкту “Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів” (#UIHERP).

8 Переглядів

13 березня 2025 року в Інституті вищої освіти НАПН України відбувся круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу»

Захід організований спільно з Об’єднанням організацій роботодавців України, Ключовою лабораторією проблем розвитку людського капіталу та Інститутом освітньої аналітики. Захід пройшов у гібридному форматі, що дозволило долучитися широкому колу учасників

Відкриття круглого столу розпочалося з вітальних слів:

Ірини Іванівни Драч, директорки Інституту вищої освіти НАПН України, яка наголосила на важливості розвитку людського капіталу для сталого розвитку України.

Анатолія Кириловича Кінаха, Голови Об’єднання організацій роботодавців України, який підкреслив значення співпраці між освітою та ринком праці.

Юрія Вікторовича Баланюка, Голови Національного агентства кваліфікацій, який акцентував увагу на необхідності узгодження кваліфікації з європейськими стандартами.

Ключові доповіді круглого столу охопили основні аспекти людського капіталу. Андрій Шевцов (член-кореспондент НАПН України, д.пед.н.) окреслив сутність людського капіталу як інвестованого трудового потенціалу, підкресливши його роль в економічному зростанні. Сергій Лондар (д.е.н., Інститут освітньої аналітики) проаналізував сучасні дослідження, акцентуючи увагу на освітніх викликах у трансформаційних умовах. Юрій Вітренко (к.е.н., Інститут вищої освіти НАПН України) представив методики вимірювання людського капіталу з урахуванням рекомендацій ООН, запропонувавши їх адаптацію для України. Зокрема, наголосив на необхідності розроблення в Україні системи сателітних рахунків «Освіта і наука» як основи для вимірювання людського капіталу. Володимир Ковтунець (к.фіз.-мат.н., Інститут вищої освіти НАПН України) підкреслив роль вищої освіти та потребу її модернізації, а також наголосив, що Національна система кваліфікацій має стати важливою основою для вимірювання людського капіталу. Сергій Луговський (д.мед.н., Всеукраїнське об’єднання організацій працівників охорони здоров’я) підкреслив значення здоров’я як складового людського капіталу, акцентуючи увагу на необхідності інвестицій в охорону здоров’я. Віталій Захарченко (д.техн.н., Національний університет «Одеська морська академія») поділився досвідом підготовки фахівців регульованих професій.

Учасники круглого столу активно долучилися до дискусій, обговоривши сучасні виклики у формуванні людського капіталу, зокрема потребу в розробленні національних інструментів вимірювання людського капіталу.

Круглий стіл став платформою для обміну досвідом та ідеями між експертами, представниками академічної спільноти закладів вищої освіти, роботодавцями та науковцями. За результатами заходу планується підготовка рекомендацій щодо  ефективного формування та вимірювання людського капіталу.

Дякуємо всім учасникам за активну участь і запрошуємо до подальшої співпраці!

Презентації: формується.
Відео запис трансляції: https://youtu.be/TBwuJUryPIA

15 Переглядів

Круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу» (Київ,13.03.25 р., гібридний формат)

13 березня 2025 року о 10-00 Інститут вищої освіти НАПН України проводить круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу».

Тематика для обговорення:

  • Поняття та структура людського капіталу як інвестованого трудового потенціалу;
  • Огляд досліджень проблем і розвитку людського капіталу;
  • Підходи до вимірювання людського капіталу;
  • Роль освіти, зокрема вищої, у формуванні людського капіталу;
  • Вплив здоров’я як фактора формування та розвитку людського капіталу.

Захід проходитиме в гібридному форматі : онлайн, або очно в Інституті вищої освіти НАПН України за адресою: м. Київ, вул. Бастіонна, 9, 9-й поверх (зал засідань),
Для участі необхідно зареєструватися до 18:00 12 березня 2025 року за посиланням: https://docs.google.com/forms/
Зареєстрованим учасникам заходу на електронну адресу, вказану у заявках, будуть надіслані сертифікати.

Контактні особи: Ковтунець Володимир Віталійович, е-mail: vkovtunets@ukr.net, моб. 067-839-02-93,
Червона Леся Миколаївна, е-mail:  chervona_lesya@ukr.net, моб. 067-907-95-87

17 Переглядів

З 17 березня по 18 квітня 2025 року відбудеться Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді», в рамках якої буде організовано міжнародне стажування в Університеті Генуї (онлайн)

Організаторами заходів виступають проєкти Еразмус+  Центр досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті», «Університети-Громади: Посилення співпраці» (UNICOM), за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні, Модуля Жана Монне «Європейські практики соціальної та економічної інклюзії», Кафедри Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій».

До участі у Міжнародній весняній школі запрошуються аспіранти, докторанти, дослідники, представники академічної спільноти та громадянського суспільства.

Основні напрями роботи Міжнародної весняної школи:

  • третя місія та соціальний вплив університетів на розвиток суспільства;
  • європейські практики соціальних інновацій та соціального підприємництва в освіті;
  • соціальна згуртованість в Україні: залучення молоді і громад;
  • соціальна інклюзія, її види та перспективи;
  • соціальна відповідальність університетів у подоланні кризових станів суспільства.

У програмі заходів передбачається проведення круглих столів, конференції, вебінарів, тренінгів та самостійна робота. Загальна кількість кредитів 6 ЄКТС (180 годин).

Детальна інформація про публікацію тез та умови отримання сертифікату про міжнародне стажування за покликанням.

15 Переглядів

6 березня 2025 р. відбулася Установча онлайн-нарада МОН України щодо розроблення професійного стандарту «Фахівець з управління дослідницькими даними»

6 березня 2025 року завідувач відділу дослідницької діяльності університетів Ольга Петроє взяла участь в Установчій онлайн-нараді з розроблення проєкту професійного стандарту «Фахівець з управління дослідницькими даними», яка відбулася  під головуванням генерального директора директорату розвитку науки Міністерства освіти і науки України Григорія Мозолевича.

Григорй Мозолевич наголосив на актуальності завдання та окреслив терміни  розроблення проєкту професійного стандарту «Фахівець з управління дослідницькими даними».

Учасники  онлайн-наради – представники ЗВО, наукових установ, бібліотек, профспілок, роботодавців, обмінялися інформацією про мотивацію, власний досвід та сильні сторони у контексті  потенційного внеску у діяльність робочої групи МОН України з розробки професійного стандарту «Фахівець з управління даними досліджень», обговорили та узгодили організаційні питання щодо взаємодії та забезпечення ефективності робочої групи.

4 Переглядів

06 березня 2025 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України.

Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:
– затвердження результатів конкурсу на заміщення посад наукових працівників Інституту;
– внесення змін до складу Вченої ради Інституту.

За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.

11 Переглядів

27 лютого 2025 року відбулася Лекція-посвята «Душа озвалась на чужу печаль: крила Великих» (до 154-річчя від дня народження Лесі Українки).

Лекція організована в Інституті вищої освіти НАПН України в рамках виконання Угоди про співпрацю  між Інститутом вищої освіти Національної академії педагогічних наук України та Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка.
До співорганізації заходу долучилися також представники Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського та Навчально-наукового інституту менеджменту та психології Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України.

Лектор заходу Віра Котович  – докторка філологічних наук, професорка, завідувачка кафедри української мови Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, відмінник освіти України, спілчанка  Наукового товариства імені Шевченка, спілчанка  Національної спілки письменників України, авторка трьох поетичних збірок  «Жінка входила в осінь…», «Душі – як пазли» і  «Крила великих» з підзаголовком «Душа озвалась на чужу печаль».

Онлайн версія зустрічі доступна за покликанням: https://youtu.be/i9_C2hqlPlw

→ Докладніше

6 Переглядів

В Інституті вищої освіти НАПН України утворено спеціалізовану вчену раду Д 26.456.02

Наказом Міністерства освіти і науки України від 24 лютого 2025 року № 349 в Інституті вищої освіти НАПН України утворено спеціалізовану вчену раду Д 26.456.02 із наданням права, терміном до 24 лютого 2028 року, приймати до розгляду та проводити захист дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук за спеціальностями:
13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти»,
13.00.06 «Теорія і методика управління освітою».

9 Переглядів

Звітна наукова конференція Інституту вищої освіти НАПН України (25-26 лютого 2025 р.)

25-26  лютого 2025 р. в Інституті вищої освіти НАПН України відбулася звітна наукова конференція наукових працівників.  Під час конференції наукові працівники  представили результати наукових здобутків, отриманих у 2024 р. за таким напрямами:

  • оцінювання якості дослідницької діяльності університетів на основі принципів і підходів відкритої науки в умовах післявоєнного відновлення країни;
  • розвиток університетів у контексті післявоєнного відновлення: синергія соціальних і інституційних трансформацій вищої освіти, науки та економіки;
  • соціальна інклюзія у сфері вищої освіти у післявоєнний період;
  • забезпечення та вдосконалення якості вищої світи України в контексті стійкого розвитку в умовах євроінтеграції та післявоєнного відновлення країни;
  • теоретичні основи і механізми взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України.

Виступи з презентацією результатів індивідуальних досліджень в межах тем відділів викликали жвавий інтерес у колег та супроводжувались активними дискусіями. Це підтвердило взаємодоповнюваність тематики досліджень, що проводяться В Інституті, їх актуальність в умовах воєнного стану та для повоєнного відновлення України. Загалом упродовж двох днів конференції панувала динамічна атмосфера плідного конструктивного діалогу, яка засвідчила результативність представлених досліджень наукових співробітників Інституту.

8 Переглядів

24 лютого 2025 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України.

Перед початком засідання директор Інституту І.І. Драч вручила О.М. Слободянюк, кандидату педагогічних наук, завідувачу відділу науково-організаційної та кадрової роботи Інституту Почесну грамоту Інституту вищої освіти НАПН України за сумлінне виконання службових обов’язків, високий професіоналізм та з нагоди ювілею.

Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:

  • затвердження результатів конкурсу на заміщення посад наукових працівників Інституту;
  • оновлення освітньо-наукової програми «Викладання і навчання у вищій освіті» та приведення освітньо-наукових програм «Викладання і навчання у вищій освіті» і «Політика і лідерство у вищій освіті» у відповідність до положень постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти» від 30.08.2024 № 1021;
  • схвалення заявок на фундаментальні наукові дослідження за тематикою НАПН України, виконання яких розпочинається у 2026 році;
  • уточнення теми дисертаційного дослідження аспірантки Л.Ю. Матвєєвої.

За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.