×

Події

8 Переглядів

Вища освіта в умовах повоєнного відновлення України: якою має бути Стратегія?

Шановні колеги! У зв’язку з невизначеною ситуацією електропостачання у Києві, круглий стіл переноситься (попередньо на 19.09.2024), слідкуйте за новинами на сайті Інституту.

29 серпня 2024 об 11. 00 в Інституті вищої освіти НАПН України заплановано круглий стіл «Вища освіта в умовах повоєнного відновлення України: якою має бути Стратегія?» у рамках запланованих Національною академію педагогічних наук України заходів з нагоди 33-ї річниці Незалежності України. До участі запрошуються представники Міністерства освіти і науки України, управлінський персонал, науковці, викладачі закладів вищої освіти та інші зацікавлені особи.
Підключення до заходу на онлайн платформі zoom (початок об 11 годині) за посиланням

9 Переглядів

23 та 24 серпня для українського народу є особливими днями національної гордості. Щороку ми відзначаємо у ці дні День Державного прапора України та День незалежності нашої держави.

У час повномасштабного вторгнення рф проти України ці державні свята набули особливих сенсів, що підкріплюють національний дух українського народу у боротьбі проти загарбників.

Колектив Інституту вищої освіти НАП України вітає колег-освітян, науковців, партнерів з державними святами і зичить, щоб у кожному куточку країни майорів жовто-блакитний стяг, звучав державний гімн як символи Перемоги, миру і незалежності Української держави!

Дякуємо збройним силам за захист Батьківщини і можливість творити національну науку.
Слава України!

9 Переглядів

Обговорення Концепції розвитку відкритої науки в НАПН України на 2025-2027 роки

22 серпня 2024 року на засіданні Президії НАПН України відбулося представлення Концепції розвитку відкритої науки в НАПН України на 2025-2027 роки, розробленої колективом наукових працівників відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України І. Драч, О. Петроє, О. Бородієнко, І. Регейло. Після грунтовного обговорення положень Концепції було зроблено висновок щодо актуальності її впровадження як дієвого засобу для імплементації норм та принципів відкритої науки в діяльність НАПН України та прийнято рішення про її схвалення.

45 Переглядів

Проєкт «Сприяння соціальній інклюзії через залучення учасників бойових дій до безперервної освіти»

Інститут вищої освіти НАПН України в рамках наукового дослідження відділу взаємодії університетів і суспільства «Соціальна інклюзія у сфері вищої освіти у післявоєнний період» започаткував Проєкт «Сприяння соціальній інклюзії через залучення учасників бойових дій до безперервної освіти».

Партнери проєкту:
Інститут вищої освіти НАПН України
Національний Еразмус+ офіс в Україні
Заклади вищої освіти та інші заклади освіти України, що долучаються до проєктних заходів
Реабілітаційні центри та інші подібні установи.

Мета Проєкту – сприяти соціальній інклюзії пацієнтів реабілітаційних центрів через діалог та співпрацю з вітчизняними закладами освіти: університетами, коледжами, професійно-технічними училищами.

Докладніше на сторінці проєкту

17 Переглядів

Спільний захід Інститут вищої освіти НАПН України, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та Національного військово-медичного клінічного центру

30 липня 2024 року пройшов профорієнтаційний семінар для пацієнтів відділення післягострої та довготривалої реабілітації Національного військово-медичного клінічного центру “Головний військовий клінічний госпіталь”. Захід був організований зусиллями відділу взаємодії університетів і суспільства та Східноукраїнського національного університету  імені Володимира Даля.
Тетяна Лук’янюк, керівниця відділу профорієнтації СНУ ім. В. Даля, розповіла про університет, його освітні програми, умови вступу для військовослужбовців, ваучери на навчання від центрів зайнятості, психологічну підтримку і супровід студентів під час навчання.
«Хітом» семінару стала презентація «Імерсивні технології для фізичної реабілітації» Олега Захожая, завідувача кафедри інформаційних технологій та програмування, директора Центру ІТ рішень, яка супроводжувалася демонстрацією можливостей гарнітур віртуальної реальності Meta Quest 3. Позитивна реакція пацієнтів на «занурення» у віртуальну реальність переконливо  свідчила про великі можливості імерсивних технологій.
Сесія запитань та відповідей, до якої долучились викладачі кафедри психології та соціології та кафедри фізичної реабілітації СНУ ім. В. Даля, переросла у жваву дискусію, до якої доєднався медичний персонал. Під час дискусії з’ясувалось, що обидві сторони – викладачі та медперсонал відділення –зацікавлені у подальшій співпраці. Ми бажаємо плідної співпраці колегам і сподіваємось у майбутньому почути про її результати.
Інститут вищої освіти НАПН України висловлює щиру подяку колегам Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля за їх добру волю і згоду приєднатись до нашої ініціативи сприяння інклюзії у вищій освіти.

10 Переглядів

Лідерство в університеті: вдосконалення заради розвитку

Світлана Калашнікова, радник при дирекції Інституту вищої освіти НАПН України взяла участь у триденному тренінгу «Лідерство в університеті: вдосконалення заради розвитку» для заступників деканів і директорів з навчальної роботи, а також для голів науково-методичних комісій факультетів та інститутів Київського національного університету імені Тараса Шевченка, який відбувся 18 20 липня 2024 року на базі Канівського природного заповідника.
Під керівництвом Світлани Калашнікової  заступники з навчальної роботи разом з головами НМК КНУ імені Тараса Шевченка опанували базові підходи до формування стратегій ЗВО й набули практичного досвіду у визначенні об’єднуючих університетську спільноту цінностей.
Під час тренінгу проаналізовано зміни в освітньому процесі обумовлені суттєвими новаціями в освітньому законодавстві (як тими що вже відбулися, так і тими які мають статися найближчим часом), зокрема:
– розширення переліку спеціальностей в яких застосовується ЄДКІ,
– зміни в стандартах вищої освіти практично за всіма спеціальностями,
– зміни правил поновлення і переведення здобувачів освіти;
– зміни вимог до стандартів, освітніх програм, навчальних планів, присвоєння професійних кваліфікацій, перезарахування результатів навчання, формування гнучких індивідуальних освітніх траєкторій тощо, передбачені в законі України «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку індивідуальних освітніх траєкторій та вдосконалення освітнього процесу»,
– прийняття нового переліку спеціальностей;
– зміни порядку фінансування тощо.

6 Переглядів

Запровадження відкритого відповідального рецензування

Ольга Петроє, завідувач відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України 11 липня 2024 року взяла участь у першому засіданні робочої групи з питань запровадження відкритого відповідального рецензування (далі Робоча група), утвореній Наказом МОН № 747 від 24.05.2024 для виконання завдань «забезпечення прозорості та доступності інформації щодо наукових досліджень» плану дій із впровадження Ініціативи «Партнерство «Відкритий Уряд» у 2023- 2025 роках, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2023 року No 1049-р.

На засіданні робочої групи Богдан Аврамчук, заступник директора з науково-експертної діяльності Державної наукової установи «Український інститут науково-технічної експертизи та інформації», кандидат економічних наук презентував  концепцію “Методичних рекомендацій для виконавців наукових досліджень і розробок та рецензентів щодо здійснення відкритого відповідального рецензування наукових досліджень”.

В ході обговорення Ольга Петроє наголосила на необхідності доопрацювання запропонованої концепції методичних рекомендацій  з урахуванням новітніх європейських стандартів відкритої науки (Open Science) і відповідальних досліджень та інновацій  (Responsible Research and Innovation) як основоположних концепцій відкритого відповідального рецензування наукових досліджень.

Учасникам робочої групи було рекомендовано до ознайомлення та використання в роботі  наукові публікації Інституту вищої освіти НАПН України, підготовлені за результатами виконання наукового дослідження за темою «Підвищення дослідницької спроможності університетів України в умовах війни та повоєнного відновлення у контексті імплементації концепції «Відкрита наука»» (2021-2023) (державний реєстраційний № 0122U200775) [2023: (завантажити); 2022: (завантажити);  2021:(завантажити)].

11 Переглядів

З 10 до 21 червня 2024 р. в Інституті вищої освіти НАПН України відбулась сесія для аспірантів освітньо-наукової програми «Викладання і навчання у вищій освіті» першого року навчання.

Під час залікової сесії аспіранти закріпили результати навчання з навчальних дисциплін «Філософія освіти та методологія освітніх досліджень», «Організаційна та проектна дослідницько-інноваційна діяльність у вищій освіті», «Політика і врядування у вищій освіті», «Організація освітнього процесу у вищій освіті України». Під час іспитів аспіранти отримали рекомендації провідних науковців Інституту щодо підходів, принципів та методології дисертаційного дослідження. Сесія була наповнена змістовною взаємодією викладачів та аспірантів на засадах довіри та поваги.

18 Переглядів

26 червня 2024 року науковий семінар «Третя місія університетів і напрями трансформації вищої освіти»

26 червня 2024 року головний науковий співробітник відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті Інституту вищої освіти НАПН України Ю. О. Мєлков взяв участь у роботі наукового семінару на тему «Третя місія університетів і напрями трансформації вищої освіти», який був проведений кафедрою філософії та суспільних дисциплін у Навчально-науковому інституті психології та соціальних наук Міжрегіональної академії управління персоналом (м. Київ), виступивши з доповіддю на тему «Третя місія університетів – кроки та обов’язки: досвід університету Генуї». У доповіді для зовнішніх стейкхолдерів відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті Інституту вищої освіти НАПН України було представлено результати навчального візиту до Університету Генуї, що проходив у травні-червні 2024 р. у межах реалізації Проєкту ЄС Еразмус+ «Посилення співпраці між університетами і громадами» (UNICOM). Зокрема, йшлося про феномен, завдання та структуру третьої місії університетів, практична реалізація якої включає до себе сферу взаємодії закладу вищої освіти зі спільнотою, з підприємствами, програми освіти для дорослих та освіти для стійкого розвитку, культурно-просвітницьку діяльність тощо. Після доповіді проф. М.Ф.Головатий, доц. Т.В.Нич, доц. І.А.Сторожук, проф. М.Л.Яковенко та ін. учасники наукового семінару взяли участь у дискусії й обговорили напрями трансформації вищої освіти в умовах сьогодення, шляхи реалізації в освітньому процесі завдання адаптації студентів до сучасного світу, фінансові та етичні аспекти здійснення університетами «третьої місії».

19 Переглядів

24 червня 2024 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України.

Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:

  • затвердження результату конкурсу на заміщення посади молодшого наукового співробітника Інституту;
  • забезпечення якості підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук в Інституті;
  • схвалення звітів про результати закордонних відряджень співробітників Інституту в рамках реалізації Проєкту ЄС Еразмус+ «Посилення співпраці між університетами і громадами» (Грантова угода № 101083077 – UNICOM – ERASMUS – EDU– 2022 – CBHE).

За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.