На круглому столі обговорено доповіді щодо вдосконалення навчальних програм відповідно до вимог Індустрії 5.0. на прикладі Північно-західного університету (США), ролі ком’юніті для розвитку АІ-компетенцій, методів організації моніторингових інформаційно-аналітичних систем науково-освітнього призначення та ін. Н. Базелюк, старший науковий співробітник відділу дослідницької діяльності університетів Інституту, презентувала доповідь на тему «Open Research Data: European Experience & Prospects for Ukraine» (Відкриті наукові дані: європейський досвід та українські перспективи), наголосивши на необхідності приведення вітчизняних законодавчих і нормативно-правових документів у відповідність до міжнародних вимог, розроблення стратегій розвитку відкритої науки на інституційному рівні, підготовки наукових і науково-педагогічних працівників до використання й поширення наукових даних, створення національного та/або інституційних репозитаріїв наукових даних, сумісних з міжнародними аналогами тощо.
Події
У привітанні Elevier-Scopus, зокрема, зазначено: “У рамках Міжнародного тижня відкритого доступу 2022 ми хочемо відзначити ваш внесок у відкриту науку.
У Elsevier ми віримо, що відкрита наука має силу рухати суспільний прогрес і просувати Цілі стійкого розвитку (ЦСР) Організації Об’єднаних Націй (ООН).
Зроблення знань вільним доступом для будь-кого та будь-де може зіграти фундаментальну роль у досягненні стійкого та справедливого майбутнього.
Ваші статті пов’язані з Цілями стійкого розвитку ООН, що допомагає подолати деякі з найбільших світових проблем“.
В.Зінченко підкреслив, що розглядає це відзначення і як частку особистого внеску до спільних цілей, успіхів, досягнень колективу відділу, ІВО, і НАПН в цілому у здобутках на царині розвитку стратегій Відкритої науки та Стійкого розвитку у контексті нашого міжнародного визнання з боку глобальної наукової спільноти.
20-21 жовтня 2022 р. Тренінг «Вдосконалення викладання і навчання. Забезпечення якості вищої освіти»
У рамках виконання Проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU) відбувся тренінг «Вдосконалення викладання і навчання. Забезпечення якості вищої освіти» (on-line) (Робота 2.4, 4.1)
Експерти від Інституту вищої освіти НАПН України: Олександра Бородієнко, Ірина Драч, Світлана Калашнікова, Олена Оржель, Ольга Паламарчук, Ольга Петроє, Юрій Скиба, Олена Слюсаренко, Жанна Таланова, Анна Чорнойван, Наталя Шофолова
Тематика сесій:
-
- Вдосконалення викладання та якість вищої освіти: базові рамки
- Силабус та вимоги до нього
- Модернізація навчальних дисциплін, силабусів, викладання і навчання. Вектори модернізації
Участь у тренінгу взяли 34 особи – науково-педагогічні працівники Маріупольського державного університету, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.
Науковця Інституту нагороджено Медаллю Національної Академії педагогічних наук України «Володимир Мономах»
20 жовтня 2022 року на засіданні Президії НАПН України нагороджено Медаллю Національної Академії педагогічних наук України «Володимир Мономах» кандидата економічних наук, доцента Юрія Миколайовича Вітренка, провідного наукового співробітника відділу забезпечення якості вищої освіти Інституту, за вагомий особистий внесок у розвиток освіти та педагогічної науки, багаторічну плідну наукову і науково-педагогічну діяльність та з нагоди 75-річчя від дня народження.
Щиро вітаємо Юрія Миколайовича з отриманням нагороди!
Бажаємо міцного здоров’я, подальших професійних успіхів на благо української освіти і науки, втілення в життя всіх задумів і творчих планів!
4-5, 11-12 жовтня 2022 р.Тренінг «Залучення громад»
У рамках виконання Проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU) відбувся тренінг «Залучення громад» (on-line) (Робота 2.4)
Експерти від Advance HE: Charles Knight
Тематика сесій:
- Принципи та основи
- Залучення до громадської діяльності та курикулум
- Формування партнерств
- Оцінювання (Оцінення) та збір доказів
Участь у тренінгу взяли 26 осіб – науково-педагогічні працівники Маріупольського державного університету, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.
У рамках виконання Проєкту ЄС «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» / «Reinventing displaced universities: enhancing competitiveness, serving communities» (REDU) відбувся тренінг «Інтернаціоналізація» (on-line) (Робота 2.4)
Експерти від Advance HE: Janette Ryan
Тематика сесій:
- Тенденції, характерні риси та можливості інтернаціоналізації
- Структури, системи та нарощування потенціалу
- Міжнародна мобільність, програми та партнерства
- Інтернаціоналізація викладання та навчання
Участь у тренінгу взяли 26 осіб – науково-педагогічні працівники Маріупольського державного університету та Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.
Підтримка британських колег для українських викладачів і студентів: практичні матеріали для викладання STEM дисциплін
Група викладачів з Великої Британії та України розробили веб-сайт Practical STEM Teaching Community Resources: https://sites.google.com/view/stem-teaching-resources/home. Веб-сайт адресований викладачам STEM дисциплін, які викладають в умовах обмеженого доступу до лабораторій або лабораторії їх ЗВО було зруйновано під час воєнних дій; ресурси веб-сайту наразі призначені для студентів-першокурсників і мають компенсувати ті прогалини у навчанні, що мали місце протягом двох років пандемії та шести місяців війни.
Перед початком навчального року розробники веб-сайту хочуть отримати feedback від українських колег – викладачів STEM дисциплін. Розробники звертаються із проханням поширити інформацію та протестувати роботу веб-сайту, а також повідомити, які ще практичні матеріали були б корисними для студентів-першокурсників. Свої рекомендації, зауваження, пропозиції можна надати, заповнивши коротку анкету: https://forms.gle/23HyGv8TAqEnYfNr6.
Співробітники Інституту вищої освіти НАПН України, у свою чергу, теж звертаються до науково-педагогічних працівників українських ЗВО з проханням поширити інформацію про веб-сайт та висловити рекомендації, побажання, зауваження щодо його вдосконалення та розширення.
Звертаємо увагу, що Practical STEM Teaching Community Resources є відкритою платформою, куди можна додавати власні ресурси і завдяки обміну матеріалами та співпраці між викладачами посилювати викладання STEM дисциплін та сприяти вдосконаленню вищої освіти України.
Анкета: STEM: практичні матеріали для підтримки українських викладачів, які навчають першокурсників (google.com)
Веб-сайт Practical STEM Teaching Community Resources (Практичні матеріали для викладання STEM дисциплін) : https://sites.google.com/view/stem-teaching-resources/home.
Створення веб-сайту є продовженням спільного українсько-британського проєкту «Програма вдосконалення викладання у вищій освіті України» (https://ihed.org.ua/internationalization/tehe_ukraine) та особистою ініціативою Advance HE – одного з партнерів Програми (https://www.advance-he.ac.uk).
Детальніше про цю ініціативу можна прочитати у блозі доктора Найджела Френсіса, одного з ініціаторів і розробників веб-сайту (Dr Nigel Francis, https://advance-he.ac.uk/news-and-views/sos-save-our-students-request-practical-he-stem-resources-ukrainian-colleagues).
25 серпня 2022 р. в Інституті вищої освіти НАПН України (далі – Інститут) відбувся моніторинговий семінар щодо виконання індивідуальних планів наукових досліджень здобувачами вищої освіти третього (науково-освітнього) рівня освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті» за спеціальністю «011 -Освітні, педагогічні науки». У моніторинговому семінарі взяли участь: аспіранти ІІІ року навчання, адміністрація Інституту, наукові керівники, завідувачі відділів та гарант освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті». Під час атестації аспіранти представили результати виконання індивідуальних планів наукових досліджень за друге півріччя 2021-22 н. р.
В обговоренні результатів дослідження аспірантів взяли активну участь: директор Інституту, доктор педагогічних наук Ірина Драч; радник при дирекції, доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН України Світлана Калашнікова; перший заступник директора, доктор педагогічних наук Олена Слюсаренко; заступник директора з наукової роботи, доктор педагогічних наук Юрій Скиба; гарант освітньо-наукової програми, доктор педагогічних наук Жаннета Таланова; головний науковий співробітник відділу інтеграції вищої освіти та науки, доктор педагогічних наук, дійсний член (академік) НАПН України Ольга Ярошенко.
В обговоренні проблем відновлення та розвитку вищої освіти в умовах євроінтеграції та відновлення України взяли участь 60 учасників – представників закладів вищої освіти і наукових установ та проєктів Еразмус+, Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, Міністерства освіти і науки України, Національного агентства кваліфікацій, Національного агентства забезпечення якості вищої освіти, Національної академії педагогічних наук України, Національні експерти з реформування вищої освіти Програми ЄС Еразмус+ (Олена КОЗІЄВСЬКА, ВРУ; Юрій РАШКЕВИЧ, НАК; Марина МРУГА, МОНУ; Ірина ЗОЛОТАРЬОВА, НАЗЯВО; Вадим ЗАХАРЧЕНКО, НУ «Одеська морська академія»), з них 13 учасників – безпосередньо в Інституті вищої освіти НАПН України та 47 – приєдналися online на платформі ZOOM.
Відеозапис заходу та презентації і доповіді спікерів буде розміщено на вебсайтах і сторінках у Facebook Інституту вищої освіти НАПН України та Національного Еразмус+ офісу в Україні.
ПРОГРАМА
ДЕТАЛЬНІШЕ
ВІДЕОЗАПИС