Події
31 серпня 2023 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України
Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:
– схвалення рекомендацій для покращення якості досліджень та їх представлення;
– внесення змін до «Положення про організацію освітнього процесу Інституту вищої освіти НАПН України», «Положення про відділ науково-організаційної та кадрової роботи», «Атестаційної форми наукового працівника Інституту вищої освіти НАПН України» (відповідно до зобов’язань Інституту в проєкті UTTERLY);
– затвердження атестації аспірантів першого та четвертого років навчання;
– відрахування з аспірантури здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії за освітньо-науковою програмою «Політика і лідерство у вищій освіті» (спеціальність 011 – освітні, педагогічні науки) у зв’язку із закінченням терміну підготовки;
– зарахування до аспірантури на освітньо-наукову програму «Викладання і навчання у вищій освіті» за спеціальністю 011 – освітні, педагогічні науки та призначення наукових керівників;
– зарахування до докторантури за галуззю 013 – педагогічні науки та призначення наукових консультантів;
– поновлення на четвертий рік навчання аспірантки З.В. Литвин;
– внесення змін до складу редакційної колегії журналу «Філософія освіти. Philosophy of Education».
За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.
Аспіранти 1-го та 4-го року навчання на ОНП «Політика і лідерство у вищій освіті» презентували наукові результати проведених досліджень. Зустрічі аспірантів та членів атестаційної комісії – це дискусії про цікаві знахідки, протиріччя, пошуки відповідей на запитання, новий досвід презентації здобутків. Моніторинговий семінар є нагодою звірити алгоритм наступного етапу досліджень.
в рамках Міжнародної літньої школи «Cultural studies and Сultural Dialogue in the Intercultural Environment for Community Engagement» для студентів, молодих дослідників, докторів наук, практиків та академіків, освітян, середніх вчителі школи, громадські активісти, громадськість.
Навчальний візит запланований в синергії проєктів Еразмус+ KA2 «Університети-Громади: Посилення співпраці” 101083077 — UNICOM — ERASMUS-EDU-2022-CBHE, Jean Monnet Centre of Excellence “EU Studies of Social Innovations in Education” (ESSIE) – 101085552 – ERASMUS- JMO-2022-COE, Jean Monnet Chair «Social Cultural Aspects of European Studies» (SCAES) – 620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR, and for the support of the sustainability of Jean Monnet Project «European values of diversity and inclusion for sustainable development» (EVDISD) 620545- EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-PROJECT. Захід відбувається за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні.
Від Інституту вищої освіти НАПН України в заході беруть участь Ольга Петроє та Наталія Шофолова.
Метою навчального візиту є обмін досвідом щодо ролі третьої місії університетів через посилення взаємодії між університетами та громадами, забезпечення соціальної згуртованості, адаптивності, стійкості громад та суспільства.
На адресу колективу Інституту вищої освіти НАПН України надійшла подяка від командування та особового складу реактивної артилерійської батареї військової частини А 2120 за патріотизм, вагомий внесок у підтримці військовослужбовців Збройних Сил України.
«Прийміть від нас слова щирої вдячності за надану допомогу та підтримку у скрутний для нашої Батьківщини час» , – йдеться у листі-подяці.
Наближаємо Перемогу разом!
В Інституті вищої освіти Національної академії педагогічних наук України 8 червня 2023 р. відбувся Круглий стіл «Глобальна Конвенція про визнання кваліфікацій вищої освіти як інституціональна основа трансформації сфери вищої освіти в післявоєнному відновленні України».
У заході, що проходив у змішаному форматі, взяли участь близько 60 учасників.
Матеріали:
• Презентації: 1, 2, 3, 4
• Глобальна конвенція про визнання кваліфікацій вищої освіти
• Практичне керівництво з питань визнання. Імплементація Глобальної конвенції про визнання кваліфікацій вищої освіти
Вебінар «Використання методів опитування при виконанні тем наукових досліджень», 30 червня 2023 р. (онлайн-формат)
30.06.2023 р. в Інституті вищої освіти Національної академії педагогічних наук України відбувся вебінар «Використання методів опитування при виконанні тем наукових досліджень».
Мета вебінару: обговорення підходів та вимог до використання методів опитування при виконанні тем наукових досліджень.
З доповіддю «Використання методів опитування при виконанні тем наукових досліджень» виступила Ольга ПЕТРОЄ, завідувач відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України.
Ольга Петроє розкрила методологію використанням методу опитування при виконанні наукових досліджень, а саме: формулювання проблеми дослідження; розроблення програми опитування; розроблення анкети для опитування; розроблення дизайну онлайн-форми анкети (у програмі Google) та організацію тестування анкети в режимі онлайн.
Юрій СКИБА, заступник директора з наукової роботи Інституту вищої освіти НАПН України, у своїй презентації представив методику розрахунку обсягу вибірки для проведення наукового дослідження із використанням методів опитування.
В обговоренні взяли участь Ірина Драч, директор Інституту; Світлана КАЛАШНІКОВА, радник при дирекції; Володимир КОВТУНЕЦЬ, провідний науковий співробітник відділу взаємодії вищої освіти та ринку праці; Ольга ЯРОШЕНКО, головний науковий співробітник відділу взаємодії вищої освіти та ринку праці; Ірина РЕГЕЙЛО, начальник науково-організаційного відділу НАПН України; Жаннета ТАЛАНОВА, головний науковий співробітник відділу забезпечення якості вищої освіти.
Учасники обговорили питань щодо валідності результатів опитування, врахування регіональності, гендерних показників тощо.
26 червня 2023 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України.
Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:
– результативності організації та проведення екзаменаційної сесії аспірантів першого року навчання за освітньо-науковою програмою «Політика і лідерство у вищій освіті» (спеціальність 011 – освітні, педагогічні науки);
– відрахування докторанта Г.П. Чорнойван;
– схвалення звітів завідувача відділу взаємодії університетів та суспільства Шофолової Наталії Миколаївни та старшого наукового співробітника відділу забезпечення якості вищої освіти Паламарчук Ольги Федорівни про результати відрядження до Університету Версаль-Сен-Кантен-ан-Івлін (м. Версаль, Франція) у рамках реалізації Проєкту ЄС Еразмус+ «Центри сертифікації викладачів: інноваційні підходи до досконалості викладання» (UTTERLY);
– схвалення звітів головного наукового співробітника відділу взаємодії університетів та суспільства Оржель Олени Юріївни та завідувача відділу взаємодії університетів та суспільства Шофолової Наталії Миколаївни про результати відрядження до Генуезького університету (м. Генуя, Італія) у рамках Проєкту ЄС Еразмус+ «Посилення співпраці між університетами і громадянами» (UNICOM).
За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.
Майстерня “Третя місія університетів: виклики та європейські перспективи” 10-12 липня 2023 року
У рамках реалізації проєкту Еразмус+ ЮНІКОМ 10-12 липня 2023 року відбудеться майстерня “Третя місія університетів: виклики та європейські перспективи” (онлайн формат).
Метою майстерні є обговорення кращих міжнародних і національних практик реалізації третьої місії університетів. Особливу увагу буде приділено візії третьої місії університетів як частини університетського життя, культури і стратегій забезпечення якості.
Захід відбуватиметься за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні.
Наукову працю «Modelling the Universities’ E-Infrastructure for the Development of Open Science in Ukraine» вчених Інституту вищої освіти НАПН України (І. Драч, О. Петроє, Н. Базелюк, О. Бородієнко, О. Слободенюк) опубліковано у серії «Information Technology for Education, Science, and Technics» міжнародного наукового видавництва Springer.
У публікації обґрунтовано, що розбудова е-інфраструктури університетів є ключовою умовою розвитку відкритої науки в Україні, її успішної інтеграції до Європейського дослідницького простору (ЄДП) та Європейського простору вищої освіти (ЄПВО). Об’єктом дослідження була екосистема відкритої науки, а предметом – дослідницькі е-інфраструктури університетів для відкритої науки. Мета дослідження полягала у теоретичному обґрунтуванні моделі екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів України. У дослідженні використано методи аналізу, синтезу, узагальнення документів EU щодо ЄДП, ЄПВО та результатів наукових розробок з впровадження відкритої науки. За допомогою методів якісного та кількісного аналізу з’ясовано стан, проблеми та завдання розвитку дослідницьких е-інфраструктур в Україні. Метод моделювання використано для розроблення моделі екосистеми дослідницьких е-інфраструктур університетів України. У результаті дослідження, на основі узагальнення стандартів UNESCO, EU, European University Association, визначено склад основних компонентів екосистеми відкритої науки. Запропоновано й теоретично обґрунтовано модель екосистеми дослідницьких е-інфраструктур українських університетів, яка розроблена з урахуванням як наявної національної дослідницької е-інфраструктури так і екосистеми відкритої науки та дослідницьких є-інфраструктур ЄС, відображає основні напрями політики з її формування та розвитку. Надано пропозиції щодо розбудови дослідницьких е-інфраструктур відкритої науки університетів в Україні.
Лінк на публікацію на сайті видавництва «Springer»: https://doi.org/10.1007/978-3-031-35467-0_19