×

Події

2 Переглядів

Участь у обговоренні результатів аналітичного дослідження «Невидимі опори: визначення правових і соціальних потреб жінок-членів родин ветеранів та ветеранок»

11 серпня 2025 р. на запрошення Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва представниці Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України Алла Гаврилюк (завідувачка відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті) та Ольга Петроє (завідувачка відділу дослідницької діяльності університетів) взяли участь у обговоренні результатів аналітичного дослідження «Невидимі опори: визначення правових і соціальних потреб жінок-членів родин ветеранів та ветеранок» (https://dif.org.ua/uploads/pdf/151388655668998cf7d67294.83079870.pdf).

 До участі у заході представниці Інституту вищої освіти НАПН України були запрошені як носії родинних історій учасників бойових дій, а тому добре обізнані у питаннях підтримки членів родин на етапах служби у Збройних Силах України та під час реінтеграції до цивільного життя.

Під час зустрічі кожна з присутніх жінок крізь призму озвученого власного досвіду чекання, допомоги та підтримки рідних вказували на проблемні питання чинної державної ветеранської політики, її прогалини, необхідність діалогу з родинами військовослужбовців та ветеранів.

Під час виступу Алла Гаврилюк торкнулася болісних питань ментальної підтримки дружини та матері на різних етапах служби її чоловіка та синів, які вона переживала під час поранень, повернення з полону та реінтеграції до цивільного життя членів її родини; вказувала на нагальну потребу піклування держави про таких жінок у моменти очікувань і у подальшому, а особливо – про повноцінний доступ до психологічного консультування, правової допомоги, соціально-гуманітарної підтримки тощо. Торкнулася науковиця і гострих питань сьогодення: формування в суспільстві поваги та пошани до військовослужбовців, ветеранів і ветеранок, членів їхніх сімей; важливості укріплення засад культурно-національної ідентичності – мови, віри, традицій, які і відстоюють на фронті члени її родини.  Тому важливо всіма суспільними інституціями та особистими діями продовжувати підтримувати Збройні Сили України і цим самим наближати Перемогу. Більше про ці та інші актуальні питання щодо формування державної ветеранської політики слухайте у розлогому інтерв’ю «Невидимі опори. Історія Алли Гаврилюк» за покликанням:
https://youtu.be/5Wj0_SzRiuM?si=HaBeLGIBvKSAf6WL

Ольга Петроє, дружина учасника бойових дій закцентувала на тому, що недостатня увага держави до потреб ветеранів та родин військовослужбовців негативно позначається на мобілізаційній ситуації в країні: «Зараз люди втратили мотивацію, напевно, й тому, що є неналежна увага як до потреб військових, так і їхніх родин. Адже всі спостерігають, як родини військових залишаються сам на сам зі своїми проблемами. Якщо родини не мають підтримки з боку суспільства й держави, то чи можуть захисники повною мірою зосередитися й належно тримати фронт? Підтримка родин є питанням національної безпеки».

Коментуючи  звіт «Невидимі опори: визначення правових і соціальних потреб жінок-членів родин ветеранів та ветеранок», підготовлений аналітикинями Фонду «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва  за результатами фокус-групових обговорень із жінками – членами родин ветеранів, а також глибинних інтерв’ю з самими ветеранами та ветеранками, Ольга Петроє наголосила  на важливості активного залучення усього суспільства до підтримки ветеранів  і родин військових як умови наближення Перемоги та забезпечення стійкості України.

Окрім того, під час зустрічі обговорювалися актуальні питання, що стосуються:

    • підтримки родин ветеранів та ветеранок на рівні громад;
    • ролі ветеранських і жіночих організацій у виявленні потреб і захисті прав їхніх родин;
    • зміни публічного наративу про родини ветеранів та ветеранок – від «невидимих» до повноцінних учасників ветеранської політики;
    • потреби забезпечення участі родин діючих та звільнених військовослужбовців Збройних Сил України у формуванні політик на рівні громад та держави.

Повна версія обговорення результатів аналітичного дослідження «Невидимі опори: визначення правових і соціальних потреб жінок-членів родин ветеранів та ветеранок» доступна за покликанням:
https://www.youtube.com/live/hPST80L_vsE?si=bIIMnYGe8dUhGq8w

3 Переглядів

Тренінг «Просто про штучний інтелект: ШІ для життя, ШІ для миру» для пацієнтів та медперсоналу відділення реабілітації Головного військового клінічного госпіталю

06 серпня 2025 р. Ангеліна Хоменко, PhD аспірантка освітньо-наукової програми «Викладання і навчання у вищій освіті» Інституту вищої освіти провела тренінг «Просто про штучний інтелект: ШІ для життя, ШІ для миру» для пацієнтів та медперсоналу відділення післягострої та довготривалої реабілітації Національного військово-медичного клінічного центру “Головний військовий клінічний госпіталь”.

Ангеліна Хоменко продемонструвала, як за допомогою штучного інтелекту швидко створювати тексти та зображення, презентувати себе чи свій проєкт, оформити резюме, і взагалі як безпечно і впевнено почуватися у цифровому світі.

Однією з цілей проведення тренінгу було надихнути військових і ветеранів розповідати свої історії, ділитись власним досвідом зі світом. Ангеліну запросили прийти ще раз, щоб продовжити вивчення ШІ. Сподіваємось, що з часом ми побачимо і прочитаємо більше історій військових, які надихатимуть надалі працювати та рухатись до перемоги.

10 Переглядів

Візит Джона Несхайма консультанта з питань підприємництва, професора Корнелльського університету (США) до Інституту вищої освіти НАПН України

24 липня 2025 року Інститут вищої освіти відвідав Джон Несхайм (John Nesheim), інженер, консультант, підприємець, професор Корнелльського університету (США), автор бестселерів “High Tech Start Up”, “The Power of Unfair Advantage: How to Create It, Build it, and Use It to Maximum Effect”, “Entrepreneur The Person”.

Метою візиту було знайомство з Інститутом вищої освіти НАПН України як дослідницькою установою, обговорення можливостей налагодження співробітництва з американськими університетами, грантовими організаціями та благодійними фондами.

На думку пана Д. Несхайма, вища освіта та наука США переживають час невизначеності та карколомних змін, водночас він зазначив, що Інститут вищої освіти НАПН України багато робить для трансформації вищої освіти.

Джон Несхайм перебував у Києві  як консультант в рамках допомоги США  військовому сектору України. Також він зацікавився проєктом «Сприяння соціальній інклюзії через залучення учасників бойових дій до безперервної освіти», який реалізується відділом взаємодії університетів та суспільства Інституту вищої освіти НАПН України в рамках наукового дослідження «Соціальна інклюзія у сфері вищої освіти у післявоєнний період».

11 Переглядів

Вийшов у світ методичний посібник «Третя місія університетів. Керівництво з впровадження», підготовлений за участі вчених Інституту вищої освіти НАПН України

Методичний посібник «Третя місія університетів. Керівництво з впровадження» був підготовлений силами проєкту Програми ЄС Еразмус+ «Університети – Громади: посилення співпраці (UNICOM)». Посібник узагальнює кращі практики європейських та українських університетів та пропонує закладам вищої освіти рамку для налагодження взаємодії та встановлення партнерства з різними групами зовнішніх стейкхолдерів. Серед важливих тем посібника: стратегія вироблення та методологія впровадження третьої місії, моделі співпраці університетів і громад, рекомендації щодо впровадження третьої місії у взаємодії з громадою, суспільством.
Разом з Інститутом вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, автори методичного посібника представляють ЗВО, що є учасниками проєкту UNICOM: Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Сумський національний аграрний Університет, Львівський національний університет імені Івана Франка, Харківський національний університет радіоелектроніки, Мелітопольський державний педагогічний університет ім. Богдана Хмельницького, Донецький державний університет внутрішніх справ, Вінницький національний медичний університет ім. М.І. Пирогова.
Електронний варіант методичного посібника «Третя місія університетів. Керівництво з впровадження» можна завантажити тут.
Більше інформації та матеріалів про взаємодію університетів і суспільства, про третю університетську місію можна завантажити на вебсайті проєкту: Материали та додаткoва інформація – UNICOM.

9 Переглядів

Інститут вищої освіти НАПН України за результатами державної атестації віднесено до найвищої категорії – групи А

Інститут вищої освіти НАПН України успішно пройшов державну атестацію, підтвердивши свої лідерські позиції наукової установи, яка системно досліджує проблеми вищої освіти. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України “Про затвердження Висновків про результати державної атестації наукових установ та закладів вищої освіти в частині провадження такими закладами наукової (науково-технічної) діяльності за науковими напрямами “Аграрно-ветеринарний” та “Суспільний” (від 27 червня 2025 р. № 945) Інститут вищої освіти НАПН України віднесено до найвищої категорії – групи А. Зважаючи на те, що за результатами попередньої атестації Інститут вищої освіти НАПН України також було віднесено до найвищої категорії, отримані результати свідчать про високий науковий потенціал колективу, важливе загальнодержавне значення досліджень, їх вагомий внесок у формування політики розвитку вищої освіти в Україні.

Щиро вітаємо Інститут вищої освіти НАПН України з вагомим здобутком, дякуємо кожному члену команди за особистий внесок у спільний результат!

8 Переглядів

Публікації вчених Інституту вищої освіти НАПН України у високорейтингових міжнародних наукових видавництвах

Наукову працю «Higher Education for Sustainable Development in South-East Asia: Problems, Values, Strategies and Practices» вчених Інституту вищої освіти НАПН України (В.Зінченка та Ю.Мєлкова) опубліковано у серії «World Sustainability Series» міжнародного наукового видавництва Springer.
Наукову працю «Human Intelligence and the Phenomenon of Information: Open Science, Human Competencies, and Higher Education» вчених Інституту вищої освіти НАПН України (І. Драч, О. Петроє та Ю.Мєлкова) опубліковано у монографії видавництва World Scientific Publishing.

Вітаємо колег з оприлюднення наукових здобутків у високорейтингових міжнародних наукових видавництвах!

7 Переглядів

ІV Всеукраїнська науково-практична конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти»

Юрій Вітренко та Галина Ковальчук, наукові співробітники Інституту вищої освіти НАПН України взяли участь у ІV Всеукраїнській науково-практичній конференції «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти», яка відбулася 26 червня 2025 року в ДЗВО «Університет менеджменту освіти НАПН України (Київ).
Конференцію організовано центром післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти НАПН України. Співорганізатори конференції – Міністерство освіти і науки України, War Child Alliance (Нідерланди), Український інститут розвитку освіти, Інститут модернізації змісту освіти, ГО Центр освітніх ініціатив «Толока», ГО «УСПІХ», Центр професійного зростання.
Юрій Вітренко виступив з доповіддю на тему «Глобальна конвенція про визнання кваліфікацій вищої освіти як інституціональна основа трансформації сфери вищої освіти України в післявоєнному відновленні України». Галина Ковальчук представила доповідь на тему «Університет як освітній оператор к сфері соціальної інклюзії: соціальний вплив і лідерство».
Конференція «Варіативні моделі й технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти» стала важливою платформою для обміну досвідом та напрацювання моделей і технології трансформації професійного розвитку фахівців в умовах відкритої освіти.

7 Переглядів

З 25 червня до 02 липня 2025 року тривала сесія аспірантів освітньо-наукової програми «Викладання і навчання у вищій освіті» другого року навчання.

Під час заліково-екзаменаційної сесії аспіранти закріпили результати навчання з дисциплін «Іноземна мова та академічне письмо», «Забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти та Україні», «Тенденції розвитку ЄПВО». Іспит з навчальної дисципліни «Забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти та Україні» відбувся в форматі науково-практичної конференції, на якій аспіранти презентували результати аналізу та узагальнення системи забезпечення якості вищої освіти в ЄПВО та Україні. Були сформульовані рекомендації для вдосконалення якості вищої освіти в Україні.
В рамках сесії аспіранти поділились враженням про участь у навчальному візиті в Університет Тампере (Фінляндія), який відбувся в рамках реалізації проєкту «ARISE: Просування стійкої та інноваційної вищої освіти в Україні / Advancement of Resilient and Innovative Higher Education in Ukraine»(2024–2026). Аспіранти відзначили цінність набутих умінь аналізувати, формувати та реалізовувати політики у сфері вищої освіти в умовах кризи.

02 липня Лариса Ямпольська, аспірантка ОНП «Викладання і навчання у вищій освіті» для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та наукових працівників Інституту провела практикум з використання платформи графічного дизайну Canva для створення презентацій.

Вітаємо аспірантів освітньо-наукової програми «Викладання і навчання вищій освіті» з успішним опануванням освітньої складової!

9 Переглядів

З 23 червня до 01 липня 2025 року відбулась сесія аспірантів освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті» першого року навчання.

Під час заліково-екзаменаційної сесії аспіранти закріпили результати навчання з дисциплін «Філософія освіти та методологія освітніх досліджень», «Лідерство у вищій освіті», «Організаційна та проектна дослідницько-інноваційна діяльність у вищій освіті», «Організація освітнього процесу у вищій освіті України», «Політика та врядування у вищій освіті». Аспіранти поділились знаннями і досвідом, набутими завдяки участі (травень 2025 р., онлайн) у навчальному візиті в Університет Тампере (Фінляндія) та виконанням індивідуального проекту- плану дій для вирішення конкретного виклику управління вищою освітою під час війни на інституційному та/або на національному/системному рівні.

Вітаємо аспірантів освітньо-наукової програми «Політика і лідерство у вищій освіті» з успішним опануванням освітньої складової!

5 Переглядів

Докторантка Інституту вищої освіти НАПН України пройшла стажування у Інституті Біології Поморського університету у Слупську (Республіка Польща)

Людмила Міронець, докторантка Інституту вищої освіти НАПН України протягом травня-червня 2025 року проходила стажування у Інституті Біології Поморського університету у Слупську (Республіка Польща).
Стажування передбачало опанування інноваційних міждисциплінарних підходів у викладанні природничих дисциплін та адаптацію провідного польського досвіду для підвищення якості й ефективності освітнього процесу в українських закладах вищої освіти.
Під час стажування Людмила Міронець мала можливість працювати у міжнародній аудиторії, мультикультурному середовищі, будучи активним організатором міжнародної наукової літньої школи для учасників з Словаччини, Польщі та України.