×

Події

14 Переглядів

Аспіранти Інституту вищої освіти НАПН України запрошуються до участі у програмі академічної мобільності до Університету Тампере, Фінляндія

Інститут вищої освіти НАПН України та Київський національний університет імені Тараса Шевченка є учасниками україно-фінського проєкту «ARISE: Просування стійкої та інноваційної вищої освіти в Україні», грантхолдером і координатором якого є Університет Тампере, м. Тампере, Фінляндія.

Проєктом передбачено розроблення та пілотування англомовного модулю «Higher Education Policy and Management in Emergencies / Політика та  управління у сфері вищої освіти в умовах надзвичайних ситуацій та криз» для українських здобувачів вищої освіти другого і третього рівнів – магістрантів та аспірантів.

Пілотування модуля відбуватиметься у межах міжнародної академічної мобільності в гібридному форматі: частина українських здобувачів вищої освіти разом з викладачами відвідають з коротким навчальним візитом Університет Тампере, де навчатимуться офлайн; інша група українських студентів і аспірантів пройдуть навчання в онлайн форматі, перебуваючи у своїх ЗВО та науковій установі. Після успішного завершення навчання за модулем учасники програми міжнародної академічної мобільності отримають сертифікат (2 кредити ЄКТС) від Університет Тампере.

Навчальний візит до Університету Тампере проходитиме з 18 до 25  травня 2025 р. Витрати на академічну мобільність покриватимуться за рахунок гранту Student Travel Grants від Університету Тампере.

Учасники навчального візиту до Університету Тампере відбиратимуться на конкурсних засадах. Інститут запрошує аспірантів усіх курсів освітніх програм «Політика і лідерство у вищій освіті» та  «Викладання і навчання у вищій освіті» подавати заявки на участь у конкурсі.

Пакет документів включає:
– Мотиваційний лист (до 1 сторінки)
– CV у форматі Europass
– Сертифікат про рівень володіння англійською мовою (за наявності) або інший документ, що підтверджує англомовну компетентність.

Документи подаються в електронному вигляді на адресу завідувача відділу науково-організаційної та кадрової роботи Інституту:  o.slobodianuk@ihed.org.ua
Заявки приймаються до 23:00 8 квітня 2025 р. 

8 Переглядів

Виступи науковців Інституту вищої освіти НАПН України на ХVІ Міжнародної виставці «Сучасні заклади освіти–2025»

26–28 березня 2025 року в режимі онлайн проходила ХVІ Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти», організована компанією «Виставковий Світ» за інформаційної та методично-організаційної підтримки Національної академії педагогічних наук України та Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти». У межах виставки 26 березня відбулася VІ Всеукраїнська міжгалузева науково-практична онлайн-конференція «Українське суспільство у перспективах розвитку: історичний, соціально-політичний, освітньо-педагогічний аспекти», на якій у пленарному засіданні взяла участь Ірина Драч, директор Інституту вищої освіти НАПН України, яка представила доповідь на тему «Відкрита наука в Україні: актуальність та переваги». 27 березня відбувся семінар «Розвиток сучасних університетів: синергія трансформацій вищої освіти, науки та економіки», проведений науковцями Інституту вищої освіти НАПН України. Співробітники відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті – Юрій Мєлков, Алла Гаврилюк, Юрій Вітренко та Вікторія Ворона – презентували  бачення сучасного закладу вищої освіти, зокрема філософських і аксіологічних засад його розвитку, пріоритетних напрямів державної політики у сфері вищої освіти і нових вимог до випускників, трансформацію організаційно-правових статусів ЗВО, сутності та форм трансформаційної діяльності закладів вищої освіти для розвитку громад і регіонів. Презентації підготовлено за результатами наукового дослідження на тему «Розвиток університетів у контексті післявоєнного відновлення: синергія соціальних і інституційних трансформацій вищої освіти, науки та економіки», яке здійснює відділ соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті Інституту вищої освіти НАПН України у 2024–2025 рр.

7 Переглядів

24 березня 2025 року в змішаному режимі відбулося засідання Вченої ради Інституту вищої освіти НАПН України.

Під час роботи Вченої ради були розглянуті питання:

  • результату звітування аспірантів і докторантів щодо виконання індивідуальних планів роботи за перше півріччя 2024–2025 навчального року;
  • схвалення Плану роботи Ради молодих вчених на 2025 рік;
  • затвердження Правил прийому на навчання до аспірантури та докторантури Інституту вищої освіти НАПН України у 2025 році.

За результатом розгляду цих питань Вченою радою Інституту прийняті відповідні рішення.

16 Переглядів

Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді» (17-21 березня 2025 р.)

Наукова спільнота Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, як співорганізатори Міжнародної весняної школи «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді», активно долучилася до проведення з 17 по 21 березня 2025 року онлайн сесій школи.

Учасники (близько 250 осіб ) мали  можливість познайомитися з теоретичними і практичними інструментами реалізації третьої місії університетів та їх впливом на розвиток суспільних процесів; отримати досвід запровадження європейських практик соціальних інновацій та соціального підприємництва в освіті;  дізнатися про особливості формування соціальної згуртованості в Україні крізь призму залучення молоді і громад; набути знань про соціальну інклюзію, її види та актуалізацію в умовах російсько-української війни й залучення до цих процесів закладів вищої освіти в Україні; познайомитися з підґрунтям соціальної відповідальності університетів у подоланні кризових станів суспільства.

→ Докладніше

9 Переглядів

Навчання аспірантки Інституту вищої освіти НАПН України за програмою EURODOC

Аспірантка освітньо-наукової програми “Політика і лідерство у вищій освіті”, науковий співробітник відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України Марія Саюк успішно пройшла відбір та розпочала  навчання за  англомовною програмою  «Цінності та демократія в європейських дослідженнях і вищій освіті» (Eurodoc Ambassador Programme for Values and Democracy in European Research and Higher Education).

Програма навчання організована  Європейською радою молодих вчених (EURODOC)  для молодих дослідників усіх галузей та має на меті забезпечити всебічний огляд демократичних цінностей вищої освіти та досліджень у Європі та надати теоретичну та практичну підготовку слухачам для підтримки демократичних засад як в освітніх та наукових інституціях, так і в громадянському суспільстві, з яким активно взаємодіють заклади освіти і науки.

10 Переглядів

Визнання досліджень вченого Інституту вищої освіти НАПН України в галузі штучного інтелекту

Колективна монографія «Artificial Intelligence in Higher Education and Scientific Research» (видавництво Springer), одним із авторів якої є представник нашого Інституту, головний науковий співробітник відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті В. В. Зінченко, увійшла до двадцятки кращих досліджень у галузі штучного інтелекту всіх часів (за ресурсом BookAuthority). Вітаємо колегу!

8 Переглядів

Участь наукових працівників Інституту вищої освіти НАПН України у тренінгу для тренерів Програми професійного розвитку академічних менеджерів

15 березня 2025 року співробітники Інституту Світлана Калашнікова, Ірина Драч та Олена Оржель взяли участь у тренінгу для тренерів Програми професійного розвитку академічних менеджерів – унікальної ініціативи Міністерства освіти і науки України, яку реалізує British Council Ukraine спільно з World Bank у межах проєкту “Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів” (#UIHERP).

19 Переглядів

13 березня 2025 року в Інституті вищої освіти НАПН України відбувся круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу»

Захід організований спільно з Об’єднанням організацій роботодавців України, Ключовою лабораторією проблем розвитку людського капіталу та Інститутом освітньої аналітики. Захід пройшов у гібридному форматі, що дозволило долучитися широкому колу учасників

Відкриття круглого столу розпочалося з вітальних слів:

Ірини Іванівни Драч, директорки Інституту вищої освіти НАПН України, яка наголосила на важливості розвитку людського капіталу для сталого розвитку України.

Анатолія Кириловича Кінаха, Голови Об’єднання організацій роботодавців України, який підкреслив значення співпраці між освітою та ринком праці.

Юрія Вікторовича Баланюка, Голови Національного агентства кваліфікацій, який акцентував увагу на необхідності узгодження кваліфікації з європейськими стандартами.

Ключові доповіді круглого столу охопили основні аспекти людського капіталу. Андрій Шевцов (член-кореспондент НАПН України, д.пед.н.) окреслив сутність людського капіталу як інвестованого трудового потенціалу, підкресливши його роль в економічному зростанні. Сергій Лондар (д.е.н., Інститут освітньої аналітики) проаналізував сучасні дослідження, акцентуючи увагу на освітніх викликах у трансформаційних умовах. Юрій Вітренко (к.е.н., Інститут вищої освіти НАПН України) представив методики вимірювання людського капіталу з урахуванням рекомендацій ООН, запропонувавши їх адаптацію для України. Зокрема, наголосив на необхідності розроблення в Україні системи сателітних рахунків «Освіта і наука» як основи для вимірювання людського капіталу. Володимир Ковтунець (к.фіз.-мат.н., Інститут вищої освіти НАПН України) підкреслив роль вищої освіти та потребу її модернізації, а також наголосив, що Національна система кваліфікацій має стати важливою основою для вимірювання людського капіталу. Сергій Луговський (д.мед.н., Всеукраїнське об’єднання організацій працівників охорони здоров’я) підкреслив значення здоров’я як складового людського капіталу, акцентуючи увагу на необхідності інвестицій в охорону здоров’я. Вадим Захарченко (д.техн.н., Національний університет «Одеська морська академія») поділився досвідом щодо оцінювання та визнання кваліфікацій за регульованими професіями.

Учасники круглого столу активно долучилися до дискусій, обговоривши сучасні виклики у формуванні людського капіталу, зокрема потребу в розробленні національних інструментів вимірювання людського капіталу.

Круглий стіл став платформою для обміну досвідом та ідеями між експертами, представниками академічної спільноти закладів вищої освіти, роботодавцями та науковцями. За результатами заходу планується підготовка рекомендацій щодо  ефективного формування та вимірювання людського капіталу.

Дякуємо всім учасникам за активну участь і запрошуємо до подальшої співпраці!

Презентації: формується.
Відео запис трансляції: https://youtu.be/TBwuJUryPIA

18 Переглядів

Круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу» (Київ,13.03.25 р., гібридний формат)

13 березня 2025 року о 10-00 Інститут вищої освіти НАПН України проводить круглий стіл «Формування та вимірювання людського капіталу».

Тематика для обговорення:

  • Поняття та структура людського капіталу як інвестованого трудового потенціалу;
  • Огляд досліджень проблем і розвитку людського капіталу;
  • Підходи до вимірювання людського капіталу;
  • Роль освіти, зокрема вищої, у формуванні людського капіталу;
  • Вплив здоров’я як фактора формування та розвитку людського капіталу.

Захід проходитиме в гібридному форматі : онлайн, або очно в Інституті вищої освіти НАПН України за адресою: м. Київ, вул. Бастіонна, 9, 9-й поверх (зал засідань),
Для участі необхідно зареєструватися до 18:00 12 березня 2025 року за посиланням: https://docs.google.com/forms/
Зареєстрованим учасникам заходу на електронну адресу, вказану у заявках, будуть надіслані сертифікати.

Контактні особи: Ковтунець Володимир Віталійович, е-mail: vkovtunets@ukr.net, моб. 067-839-02-93,
Червона Леся Миколаївна, е-mail:  chervona_lesya@ukr.net, моб. 067-907-95-87

39 Переглядів

З 17 березня по 18 квітня 2025 року відбудеться Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді», в рамках якої буде організовано міжнародне стажування в Університеті Генуї (онлайн)

Організаторами заходів виступають проєкти Еразмус+  Центр досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті», «Університети-Громади: Посилення співпраці» (UNICOM), за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні, Модуля Жана Монне «Європейські практики соціальної та економічної інклюзії», Кафедри Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій».

До участі у Міжнародній весняній школі запрошуються аспіранти, докторанти, дослідники, представники академічної спільноти та громадянського суспільства.

Основні напрями роботи Міжнародної весняної школи:

  • третя місія та соціальний вплив університетів на розвиток суспільства;
  • європейські практики соціальних інновацій та соціального підприємництва в освіті;
  • соціальна згуртованість в Україні: залучення молоді і громад;
  • соціальна інклюзія, її види та перспективи;
  • соціальна відповідальність університетів у подоланні кризових станів суспільства.

→ Інформацій лист (завантажити)

У програмі заходів передбачається проведення круглих столів, конференції, вебінарів, тренінгів та самостійна робота. Загальна кількість кредитів 6 ЄКТС (180 годин).
Детальна інформація про реєстрацію, участь, публікацію тез та умови отримання сертифікату про міжнародне стажування наведено у інформаційному листі.