×
17 Переглядів

18 листопада 2024 р. відбувся круглій стіл «Повоєнне відновлення вищої освіти: зарубіжний досвід і світоглядно-методологічні засади»

Інститут вищої освіти НАПН України спільно з  Інститутом демографії та проблем якості життя НАН України відповідно до програми спільної діяльності Національної академії педагогічних наук України та Національної академії наук України провели «круглий стіл» на тему «Повоєнне відновлення вищої освіти: зарубіжний досвід і світоглядно-методологічні засади».

Метою заходу виступило обговорення актуальних стратегій відновлення вищої освіти у післявоєнний період, відповідно до Плану заходів НАПН України з реалізації Рекомендацій слухань Комітету Верховної ради України з питань освіти, науки та інновацій на тему «Відновлення освіти на деокупованих територіях» та до Дорожньої карти реалізації Стратегії когнітивної деокупації Криму.

Участь у «круглому столі», у змішаному режимі, взяло більше тридцяти наукових і науково-педагогічні працівників, аспірантів, керівників закладів вищої освіти та представників наукової спільноти, зокрема з Національного транспортного університету, Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Гжицького, Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Міжрегіональної академії управління персоналом, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Університету менеджменту освіти та ін.

Із вступним словом до учасників «круглого столу»  звернулися Директор Інституту демографії  та проблем якості життя НАН України, доктор економічних наук, професор, академік НАН України, заслужений економіст України Елла Марленівна ЛІБАНОВА та  Директор Інституту вищої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Ірина Іванівна  ДРАЧ.

У своїх виступах доповідачі наголосили, що широкомасштабне військове вторгнення росії завдало і продовжує завдавати потужного руйнівного впливу на інфраструктуру, економіку країни, усі сфери суспільного життя. Все це актуалізує потребу в переосмисленні ключових пріоритетів розвитку вищої освіти в умовах післявоєнного відновлення країни. Так як, вища освіта має стати провідним чинником високого рівня цивілізаційної суб’єктності України і власної ідентичності. Зрештою, сильними держави стають завдяки освіті, науці та інноваційній економіці.

Під час  «круглого столу» було обговорено педагогічні, демографічні, економічні, філософські, ціннісні та правові аспекти повоєнного відновлення вищої освіти України. З окремими доповідями виступили д.е.н., с.н. с., член-кореспондент НАН України, заступник директора з наукової роботи Інституту демографії та проблем якості життя НАН України (далі – ІДПЯЖ НАН України) О. М. Гладун; д.п.н., професор, г.н.с. відділу взаємодії вищої освіти та ринку праці Інституту вищої освіти НАПН України О. М. Отич; д.е.н., професор, завідувач відділу демографічного моделювання та прогнозування ІДПЯЖ НАН України Д. Г. Шушпанов; д.філос.н., ст. досл., г.н.с. відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті Інституту вищої освіти НАПН України Ю. О. Мєлков; к.е.н., с.н.с., завідувач сектору міграційних досліджень ІДПЯЖ НАН України О. В. Позняк; к.е.н., доцент, заслужений економіст України, п.н.с. відділу соціальних та інституційних трансформацій у вищій освіті ІВО НАПН України Ю. М. Вітренко.

За матеріалами круглого столу готується резолюція та низка рекомендацій.