×
24 Переглядів

27.01.2023 року на запрошення Freeman Business School of Tulane University (Новий Орлеан, США) головний науковий співробітник відділе забезпечення якості вищої освіти, доктор педагогічних наук, член-кореспондент НАПН Олександра Бородієнко провела лекцію на тему: “The education system of Ukraine: Strengths and weaknesses” (“Система освіти України: сильні сторони і слабкі місця”).

Впродовж лекції було розкрито питання особливостей систем професійної (професійно-технічної) освіти, напрямів їх реформування, ролі міжнародних організацій, проєктів та  ініціатив у процесах реформування зазначених ланок освіти, особливостей функціонування університетів в умовах війни. Олександра Бородієнко розповіла також  про соціально-економічні наслідки широкомасштабної збройної агресії Російської Федерації, її вплив на систему освіти в цілому та вищої освіти зокрема. Було наголошено на тому, що країна-агресор прагне не тільки зруйнувати соціально-економічний потенціал нашої країни, але й знищити українську ідентичність (мову, культурні надбання, цінності). Наведено низку прикладів, які підтверджують цю тезу (зокрема, щодо зруйнованих та пограбованих об’єктів культурної спадщини, вивезених музейних колекцій, актів геноциду, насильницького переміщення українців на територію Російської Федерації, масових вбивств тощо). Було наведено дані щодо економічних наслідків збройної агресії (падіння ВВП, зростання рівня безробіття, руйнування інфраструктури, втрати економічного потенціалу тимчасово окупованих територій, втрати людського капіталу внаслідок наймасштабнішого в історії людства переміщення населення, суттєвої втрати експортних позицій (зокрема, щодо стратегічних/критичних статей експорту), суттєвих структурних та територіальних зрушень в господарському комплексі). О.Бородієнко також презентувала попередні результати міждисциплінарного дослідження на тему “Розвиток університетської освіти Західного регіону України у повоєнний час”, яке здійснювалось протягом травня-червня 2022 року групою дослідників –  доктором географічних наук Миколою Барановським, доктором педагогічних наук Олександрою Бородієнко, доктором педагогічних наук Іриною Драч, доктором наук з державного управління Ольгою Петроє). Метою дослідження було обґрунтування стратегічних векторів розвитку університетської освіти Західного регіону України, а завданнями – комплексна характеристика соціально-економічної та демографічної ситуації в регіоні як передумова розвитку університетської освіти, комплексний ретроспективний аналіз системи вищої освіти регіону з метою виявлення невідповідностей/сильних сторін/ймовірних точок зростання протягом повоєнного періоду, прогнозування ймовірних сценаріїв та обґрунтування стратегічних векторів розвитку університетської освіти досліджуваного регіону.