Луговий Володимир
Перший віце-президент НАПН України,
головний науковий співробітник відділу
забезпечення якості вищої освіти
Інституту вищої освіти НАПН України
Науковий ступінь | Доктор педагогічних наук (ДН № 001772 від 19 квітня 1995 р.) |
Вчене звання | Професор (АР № 000590 від 20 червня 1996 р.) |
Інші звання | Дійсний член (академік) НАПН України (обраний 11 квітня 2003 р.) Заслужений працівник освіти України (Указ Президента України від 2 жовтня 2004 р. № 1165) |
Основні професійні здобутки | 1988-1992 рр. – Заступник Міністра народної освіти України з питань підготовки кадрів освітньої сфери, розвитку педагогічної освіти і науки (розробник навчальних планів педагогічних спеціальностей нового покоління, концепції інформатизації освіти, першого національного закону «Про освіту») 1995-2006 рр. – Ректор Національної академії державного управління при Президентові України (теоретико-методологічне обґрунтування та практична реалізація в Україні освітньої і наукової галузей з державного управління)Починаючи з 1992 р. сформував наукову школу із закономірностей організації та розвитку освіти та науки, зокрема науки про університети (університетології), підготував 10 докторів наук і 12 кандидатів наук. Керівник і виконавець наукових досліджень з проблем вищої освіти: Член спеціалізованої вченої ради Д.26.456.02 в Інституті вищої освіти НАПН України Член редакційних колегій / наукових рад періодичних наукових видань: Член Національної команди експертів з реформування вищої освіти (з 2009 р.) Досвід голови міжнародної Конкурсної комісії з обрання членів Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (2018-2021 рр.) Досвід члена Державної акредитаційної комісії (1996-2008 рр.), ради Державного фонду фундаментальних досліджень (2010-2015 рр.), позаштатного консультанта Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти (2013-2019 рр.). Активний учасник розроблення законів України «Про освіту» (1991, 2017 рр.), «Про вищу освіту» (2014 р.), «Про наукову і науково-технічну діяльність» (2015 р.), Національної рамки кваліфікацій (2011 р.), інших актів освітньо-наукового законодавства. З 2010 р. Голова спеціалізованої секції з наукових досягнень в галузі освіти Комітету з Державної премії України в галузі освіти Упродовж 1970-2020 рр. досвід стажування, навчання, співпраці у 24 університетах світового класу Північної Америки і Європи, 6 університетах субсвітового класу Канади, Іспанії та Фінляндії, 40 інших закладах вищої освіти 22 країн, понад 100 університетах, академіях, інститутах України. |
Стажування за кордоном | Травень 2017 р. Tampere University, ФінляндіяТравень 2017 р. University of Milan, Італія Листопад 2017 р. Травень 2018 р. Вересень 2018 р. Жовтень 2018 р. |
Основні наукові публікації | Луговий В. І. Педагогічна освіта в Україні: структура, функціонування, тенденції розвитку: монографія. Київ: МАУП, 1994. 196 с.
Луговий В. І. Управління освітою: навч. посіб. Київ: УАДУ, 1997. 302 с. Луговий В. І. Десять років становлення (досвід досліджень, розробок і впроваджень у сфері державного управління). Київ: НАДУ, 2005. 355 с. Автономія та врядування у вищій освіті: монографія / О. Воробйова та ін. Київ: ІВО НАПН України, 2015. 192 с. Світоглядні пріоритети гуманізації вищої освіти: монографія / О. Воробйова та ін.; за ред. В. Лугового, Ж. Таланової. Київ: ІВО НАПН України, 2017. 229 с. Механізми оцінювання якості вищої освіти в умовах євроінтеграції: монографія / О. Воробйова та ін.; за ред. В. Лугового, Ж. Таланової. Київ: Ін-т вищої освіти НАПН України, 2020. 220 с. Теоретико-методологічні засади інформатизації освіти та практична реалізація інформаційно-комунікаційних технологій в освітній сфері України: монографія / В. Ю. Биков та ін.; наук. ред.: В. Ю. Биков, С. Г. Литвинова, В. І. Луговий. Київ: Компринт, 2019. 214 с. Аналіз провідного вітчизняного та зарубіжного досвіду з підвищення дослідницької спроможності університетів України в умовах війни та повоєнного відновлення у контексті імплементації концепції «Відкрита наука»: препринт (аналітичні матеріали) / В. Луговий та ін.; за ред. В. Лугового, О. Петроє. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2022. 147 с. |