Участь Інституту вищої освіти НАПН України у методологічному семінарі НАПН України «Тенденції та особливості взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах війни та повоєнного відновлення України»
20 листопада відбувся методологічний семінар НАПН України «Тенденції та особливості взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах війни та повоєнного відновлення України», співорганізатором якого виступив Інститут вищої освіти НАПН України.
У засіданні взяли участь представники наукової, науково-освітньої і громадської спільноти.
Відкрив семінар президент НАПН України, академік НАН України і НАПН України Василь Кремень. З мотиваційним словом виступили голова Спілки ректорів закладів вищої освіти України, голова Вченої ради Київського національного університету будівництва і архітектури, професор Петро Куліков і голова Об’єднання організацій роботодавців України, президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах. Модератором семінару виступив академік-секретар Відділення вищої освіти Національної академії педагогічних наук України, академік НАПН України Петро Саух.
Доповіді на пленарному засіданні представили вчені Інституту Володимир Луговий, перший віце-президент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України (Кваліфікаційний розрив і конкурентний розвиток: проблема балансу конкурентоспроможності в екосистемі «вища освіта–ринок праці»); Ірина Драч, директор Інституту вищої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (Взаємодія вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України).
Під час пленарного та шести секційних засідань обговорені питання впливу кваліфікаційного розриву на конкурентний розвиток держави в екосистемі «вища освіта–ринок праці», підготовки кадрів для індустріально-інноваційного розвитку України, взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення України. Акцентовано також на розв’язанні проблеми працевлаштування ветеранів, які, попри наявний попит на робочу силу, стикаються з труднощами в пошуку гідної роботи після демобілізації.
Учасники методологічного семінару, керуючись положеннями Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки, ураховуючи європейський досвід та результати досліджень вчених НАПН України щодо неузгодженості змісту вищої освіти з потребами ринку праці, вважають за доцільне підтримати необхідність реалізації зазначених під час семінару заходів, які дають змогу мінімізувати/оптимізувати існуючий кваліфікаційний розрив шляхом формування механізму забезпечення співпраці між вищою освітою і ринком праці на засадах соціального партнерства за активного сприяння держави.
За підсумками обговорення доповідей розроблено рекомендації на загальнодержавному рівні і рівні закладів вищої освіти.









