×
5 Переглядів

Результати досліджень вчених Інституту вищої освіти НАПН України щодо імплементації Відкритої науки використано Міністерством освіти і науки України

Залучення України до Європейського дослідницького простору передбачає розширений доступ до відкритої, безоплатної, повторно використовуваної наукової інформації та відтворюваність результатів наукових досліджень через ініціативу «Відкрита наука». Для реалізації «Національного плану щодо відкритої науки» та «Плану дій із впровадження Ініціативи “Партнерство «Відкритий Уряд» у 2023-2025 роках»  Міністерством освіти і науки України розроблено «Методичні рекомендації щодо управління науковими даними для закладів вищої освіти та наукових установ у частині визначення механізмів збереження та повторного використання наукових даних» (https://mon.gov.ua/nauka/nauka-2/vidkrita-nauka/informatsiino-metodychni-materialy). При розробленні зазначених рекомендацій робочою групою з питань управління науковими даними Міністерства освіти і науки України використано публікації вчених відділу дослідницької діяльності університетів Інституту вищої освіти НАПН України, підготовлених за результатами досліджень «Підвищення дослідницької спроможності університетів України в умовах війни та повоєнного відновлення у контексті імплементації концепції «Відкрита наука»» та «Розроблення концепції розвитку відкритої науки для наукових організацій»:

Концепція розвитку відкритої науки в НАПН України на 2024-2030 роки. Постанова Президії НАПН України № 1-2/10-146 від 22 серпня 2024 р. URL: https://naps.gov.ua/ua/press/announcements/3373/

Теоретичні та методичні основи модернізації механізмів підвищення дослідницької спроможності університетів України у контексті імплементації концепції «Відкрита наука» та повоєнного відновлення України як сильної європейської країни: монографія / В. Луговий, І. Драч, О. Петроє, В. Зінченко, Ю. Мєлков, І. Жиляєв, І. Регейло, О. Слободянюк, Н. Базелюк; за ред. В. Лугового, І. Драч, О. Петроє. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2023. 173 с. DOI: https://doi.org/10.31874/978-617-7644-61-2-2023

Драч І., Петроє О., Бородієнко О. Імплементація європейських стандартів відкритого доступу до дослідницьких даних у наукових установах. Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта – 2024: інтеграційні процеси в освіті у науковому дискурсі : збірник матеріалів VІІІ Міжнар. наук. конф. (Київ, 30 трав. 2024 р.) / Ін-т педагогіки НАПН України [за заг. ред. О.І. Локшиної] – Київ : Інститут педагогіки, 2024. С. 151-154. DOI: https://doi.org/10.32405/978-617-7990-72-6-2024-367