Ярошенко Ольга
Головний науковий співробітник
Відділу взаємодії вищої освіти та ринку праці,
Інституту вищої освіти НАПН України
| Науковий ступінь | Доктор педагогічних наук (диплом ДД № 000377 від 11.11.1998 р.) |
| Вчене звання | Професор (атестат ПР АР № 001990 від 24.06.1999 р.) |
| Інші звання | Дійсний член (академік) НАПН України |
| Основні професійні здобутки | Автор понад 400 наукових праць, серед яких: 2 одноосібні та 10 колективних монографій, 55 підручників, близько 100 навчальних посібників
Успішний досвід наукового керівництва / консультування (захищено 26 кандидатських і 4 докторських дисертації). Створення та керівництво (12 років) спеціалізованою вченою радою за спеціальністю 3.00.02 – Теорія і методика навчання (географія, біологія, хімія). Гарант Освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії за спеціальністю 011 – Освітні, педагогічні науки», спеціалізація «Викладання і навчання у вищій освіті» в Інституті вищої освіти НАПН України (2016-2020 роки) Член спеціалізованої вченої ради Д.26.456.02 (Інститут вищої освіти НАПН України) Експерт Національного агентства з оцінювання якості вищої освіти. Науковий керівник досліджень: «Концепція та методологія реалізації науково-дослідницької діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу університетів» (2014-2016 рр.) і «Теоретичні основи і технологія професійного розвитку науково-педагогічних працівників університетів в умовах інтеграції вищої освіти і науки» (2017-2019 рр.) |
| Досвід викладання в університетах України та за кордоном | Понад 30 років стажу викладання в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова, університеті «КРОК» |
| Основні наукові публікації | Ярошенко Ольга. Теоретичні основи підготовки фахівців за дуальою фор,мою здобуття вищої освіти / Теоретичні основи та провідний зарубіжний досвід взаємодії вищої освіти та ринку праці в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення України : препринт (аналітичні матеріали) / Ю. Скиба, О. Жабенко, В. Ковтунець, О. Отич, Л. Червона, Г. Чорнойван, О. Ярошенко ; за ред. Ю. Скиби. Київ : Інститут вищої освіти НАПН України, 2023. С. 78 – 102.
Ярошенко О. Науково-педагогічний потенціал університету як предмет наукового дискурсу. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. Серія Педагогічні науки. 2020. Вип.2 (63). 7 -13. DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2020.2.1 Миронець Л., Ярошенко О. Методичні засади використання мобільних додатків у професійній підготовці майбутнього вчителя біології. Проблеми освіти, 2024. № 2(101). С. 161-173. DOI: https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-101.2024.11 Ярошенко О.Г. Умови здобуття вищої освіти із застосуванням дуальної форми навчання. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Теорія та методика навчання природничих наук», 2024. 6, 158-165. DOI: https://doi.org/10.31652/2786-5754-2024-6-158-165 Ярошенко Ольга, Деркач Тетяна. Інноваційна освітня діяльність університетів і її трансформація в умовах інтеграції./Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогічні науки,2025. – № 1. С. 5 – 10. https://new.ejournal.cdu.edu.ua/pedagogics/index Ярошенко О.Г. Теоретичні основи розвитку дослідницької компетентності науково-педагогічних працівників в умовах інтеграції вищої освіти і науки / International Scientific Journal of Universities and Leadership № 1(5) (2018), р 26-36. DOI Концепція та методологія реалізації науково-дослідницької діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу університетів : монографія / авт. : О.І. Бульвінська, Н.О. Дівінська, Н.О. Дяченко, О.В. Жабенко, І.О. Линьова, Ю.А. Скиба, Г.П. Чорнойван, О.Г. Ярошенко ; за ред. О.Г. Ярошенко. – К. : Інститут вищої освіти НАПН України, 2016. – 178 с. Ярошенко, О.Г. (2019). Research competence component structure of academic and scientific staff Неперервна професійна освіта: теорія і практика, (3), 2019. 7-12. DOI Ярошенко О.Г. Вітчизняна практика інформаційно-цифрової підготовки майбутніх учителів початкових класів у педагогічних коледжах. О. Ярошенко, О. Самборська /Проблеми освіти: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». К., 2019. Вип. 92. С. 245-251. Ярошенко О.Г., Блажко О.В. (2018). Дослідницький потенціал наукової школи вченого: становлення, розвиток, здобутки. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. Педагогічні науки. – Житомир, (95), 243-247 Ярошенко О.Г. Технологія розвитку дослідницької компетентності науково-педагогічних працівників/ Іnternational Scientific Journal of Universities and Leadershipp № 2(8) (2019), р 14-24. Ярошенко, О.Г. (2019). Розвиток дослідницької компетентності як цілеспрямований процес професійного зростання науково-педагогічного працівника. Педагогічний процес: теорія і практика, (3-4), 37-44. |